Մեծանալ

Մեծանալ։ Մենք բոլորս մեծանում ենք, ամեն օր, ամեն ժամ, ամեն րոպե, ամեն վայրկյան մենք մեծանում ենք։ Սկզբում նորածին ենք, մեզ խնամում են, կերակրում են, ուշադրություն տակ են պահում, հետո մի փոքր մեծանում ենք ու սկսում ենք ինքնուուրույն քայլել, սկսում ենք խոսել, գնում ենք մանկապարտեզ, որտեղ մեզ զարգացնում են, մեզ հետ զբաղվում են։ Անցնում է նաև մեր մանկարապարտեզ հաճախելու տարիքը, արդեն մեր ուղեղը բավական զարգացած է, ինքնուրույն կարողանում ենք  շրջակա աշխարհի հետ կապ հաստատել՝ խոսել ուրիշների հետ, քայլել ճիշտ տեղերով և ոչ թե խոտերի ու ծաղիկների վրայով, աղբը թափել աղբանոցում։ Ճիշտ է այս ամենը ոչ բոլորի ուղեղին է հասնում, բայց այդ տարիքը նախատեսված է այդքանը սովորելու համար։ Տարրական կանոնների հետ ծանոթանալուց հետո  գնում  ենք դպրոց, որտեղ ստանում ենք գիտելիքներ, որոնք մեզ օգնում են պատանեկան առօրյա կյանքում։ Սակայն մինչև պատանի կյանք մտնելը դեռ շատ փուլեր պետք է հաղթահարել։ Դպրոցի սկզբնական շրջանում կյանքը շատ հեշտ է թվում, մինչ այն պահը, երբ մի փոքր հասունանում ես։ Կյանքին նայում ես ավելի բաց աչքերով, ավելի լավ ես հասկանում ամեն ինչ։ Ու հասկանում ես, որ կյանքն այնքան հեշտ չէ, ինչքան դու էիր պատկերացնում, այն ժամանակ, երբ դեռ փոքր էիր ու միայն ծիծաղում էիր։ Կյանքի այս փուլ մտնելով, դժվարություններն աստիճանաբար սկսում են քեզ շրջապատել։ Առօրյա կյանքն էլ այնքան հեշտ չի լինում։ Կորցնում ենք որոշ ընկերներ, որոնց ավելի լավ ճանաչելով հասկանում ենք, որ նրանք մեզ երբեք էլ ընկեր չէին, սկսում ենք խաղերով քիչ հետաքրքրվել, ավելի քիչ ժամանակ տրամադրել, որովհետև արդեն դասերն ու այլ անելիքներն են շատացել։ Ընկնում ենք նոր շրջապատ, որին այդքան էլ չենք հարմարվում։ Այս բոլոր խնդիրների հետ, որոնք մեզ նաև շրջապատում են հենց առօրյա կյանքում, մենք մեզ համար ստեղծում ենք «կոմֆորտ զոնա», մենք այստեղ մեզ ապահով ենք զգում, ունենք այն ընկերները, որոնց հետ մեզ լավ ենք զգում, ունենք այն հետաքրքրությունները, որոնք մեզ օգուտ են տալիս ու մեզ չեն վնասում։ Ու հասկանոմ ես, որ քո շրջապատի մարդիկ և ընկերներդ այնքան շատ չեն,  ինչ այն ժամանակ, երբ փոքր էիր, որովհետև նոր ես հասկացել իսկական ընկերոջ արժեքը, արդեն լավ գիտես, թե ով պետք է քո կողքին լինի։ Սակայն այս քո ստեղծած ապահով անկյունն էլ քեզ չի փրկում, որովհետև պետք է հաղթահարես ներքին խնդիրներդ։ Հասունանալու հետ քո մեջ շատ բան է փոխվում, ու պետք է հարմարվել քո նոր եսի հետ և նրան պաշտպանես առօրյա բախումներից։ Այս ամենին հարմարվելով՝ ժամանակն է քո այդ հյուսած ապահով անկյունից դուրս գալու ու ավելի բարձրանալու, որովհետև տեղում դոփելով ոչնչի չես հասնի, այստեղ էլ նոր խնդիրներ են առաջ գալիս, պետք է հարմարվես նոր միջավայրին։ Հետո մեկ տարի էլ ես մեծանում ու արդեն այս ամենին սովորում ես, կյանքն այդքան դժվար չէ, արդեն ադապտացվել ես, ճիշտ է դժվարն առջևում է, սակայն հիմա պատրաստ ես դրան։ Մեծանում ու փոխվում է ոչ միայն քո մտածելակերպն ու կյանքը, փոխվում է նաև քո մարմինը։ Դեմքդ ու մարմինդ հասունանում են,  սկսում են կոշտանալ, սևանալ, դեմքդ սկսում է դուրս տալ, բեղերդ արդեն երևում են, նայում ես քեզ հայելու մեջ ու փոքրիկ ծիծաղ է հնչում, հասկանում ես, որ հասունանում ես։ Ես դեռ փոքր եմ ավելիի մասին խոսելու համար, այն ամենն ինչ կարող եմ անել, ուրախանալն է այն ամենի համար, ինչ ունեմ ու ձեռք եմ բերելավելին, ուրախանալ, որովհետև գիտեմ, որ այս մանկությունն է այն ժամանակը, որի ժամանակ կարող եմ անընդհատ ծիծաղել, ամեն ինչի մեջ ինչ-որ ծիծաղելի բան փնտրել, ընկերներիս հետ խոսել, ու որ այդ ժամանակ ժպիտս դեմքիցս չպակասի։ Մենք բոլորս էլ մեծանում ենք․․․։

Հեղինակ՝ Ալեն Աբովյան

Արևի նման նայեք աշխարհին

Շատերը կհարցնեն, թե ինչպես կարելի է աշխարհին նայել արևի նման, եթե մենք նույնիսկ չգիտենք, թե ինչպես է արևը նայում։ Դե, այս հարցին պատասխանելու համար անհրաժեշտ չէ իմանալ, թե արևը ինչպես է նայում, բավական է միայն հասկանալ, որ արևը խորհրդանշում է լույսը, իսկ այն, ինչ լուսավոր է, ուրախ է և պայծառ։

Յուրաքանչուր բան, ինչը մեզ շրջապատում է, կարող է լինել ինչպես ուրախացնող, այնպես էլ տխրեցնող՝ մարդիկ, բնությունը, առարկաները, կենդանիները և այլն։ Ընտրեցի հենց այս թեման, որովհետև ինքս էլ երբ, որևէ բանից տխրում եմ, սկսում եմ ավելի լուսավոր կողմից նայել պատահածին և դրանում ինձ օգնում է արևի՝ աշխարհին նայելու տեսակետը։ Այսօր, երբ դեռ չգիտեի, որ գրելու եմ նման մտքեր, մտածեցի, իսկ ինչու՞ են ամենաքաղցրահամ մրգերը աճում այն երկրներում, որտեղ արևը սովորականից ավելի մոտ է և ուժեղ։ Հետո, չնայելով բնագիտական նյութեր և ուսումնասիրություններ, ինքս մտածեցի, թե ինչքան համեղ կարող է դառնալ միրգը (և ոչ միայն) արևի շողերի դիպչելուց հետո։ Այսինքն արևն է քաղցրացնում կյանքը, իսկ նայելով արևի նման՝ մենք էլ կկարողանանք քաղցրացնել և՛ մարդկանց, և ինքներս մեզ։

Հեղինակ՝ Մանե Հովսեփյան

Քո մտքերը ձևավորում են քեզ

Ո՞վ ես դու: Արդյոք դու դու ես մարդկանց կողքին: Երբ քեզ շրջապատում են ընկերները, ընտանիքդ, արդյոք այդ ժամանկ դու քեզ քո պես ես պահում: Հանում ես դիմակդ և սկսում ես վայլել իրական եսդ: Արդյոք դու պատրաստ ես ցույց տալ քո իրական դեմքը մտերիմներիդ: Չե՞ս վախենա: Չ՞ես մտածի, որ կարող է իմանալով իրական եսդ՝ մեջքով կանգնեն : Իմ կածիքով, մենք լինում ենք իրական մենք միայն օրվա մի ակնթարթում: Դա լինում է քնելուց առաջ: Այո, հենց այն պահը, երբ դու պառկում ես և պատրաստվում քուն մտնել: Երբ քնելուց առաջ ինչ -որ ՙՙապուշ՚՚ մտքեր են գալիս: Ասեմ, որ հենց այդ ապուշ մտքերի ժամանակ դու լինում ես իրական դու: Հենց այդ մտքերն են ձևավորում  քեզ: Այդ պահին այն, ինչ գալիս է քո մտքին, դա է քեզ բնութագրում: Քո մտքերը դու ես: Այն, ինչ դու մտածում ես, իրական եսդ  է ցույց տալիս:

Հեղինակ՝ Յանա Սուքիասյան